Dvoutřídní Mateřská škola 1. Vrdy, Větrná 120, 2851 71 se od 1.8.2018 sloučila s dvoutřídní MŠ II. Školská 332, 285 71 Vrdy a obě tak tvoří 1 právní subjekt, který má 2 pracoviště a 4 třídy s celodenním provozem. 1. pracoviště: Školská 332 – zde sídlí ředitelka školy, 2. pracoviště: Větrná 120.
MŠ Školská 332 byla do provozu uvedena v roce 1981. Je školou pavilónového typu v klidné části obce, obklopená rozlehlou zahradou. V každém pavilónu se nachází jedna třída s komplexním zázemím – šatna pro děti, umývárna, herna, třída, ložnice, kuchyňka na výdej stravy. Obě třídy jsou vybaveny účelovým nábytkem, který odpovídá hygienickým normám.
Zahrada mateřské školy má z velké části travnatý povrch se skupinou stromů a keřů. Je obohacena hřištěm, zahradními prvky rozvíjející pohybové oblasti a spoustou pomůcek pro venkovní činnosti – průlezová sestava se skluzavkou, mlžítko, lavičky, dva kolotoče, pro každou třídu vlastní pískoviště, …
Mateřská škola se nachází v blízkosti zdejší základní školy, což je velkou výhodou jak pro rodiče, tak pro starší sourozence dětí navštěvujících naši školu. Tato skutečnost přináší i výhody vzájemné spolupráce základní a mateřské školy např. pohovory o dětech, Mikulášská nadílka, návštěva dětí z MŠ v prvních třídách ZŠ a náštěva prvňáčků v mateřské škole, …
Stravování dětí v MŠ Větrná 120 i MŠ Školská 332 zajišťuje místní jídelna, která je součástí základní školy ve Vrdech.
Pro zajištění všestranného předškolního vzdělávání, pracujeme podle Školního vzdělávacího programu s názvem „Mateřská škola plná pohody po celý rok“. Ten obměňujeme dle aktuálních trendů ve výchově a vzdělání a jeho hlavním cílem je především posilování prosociálního chování, rozvíjení osobnosti dětí. Školní vzdělávací program vychází z Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, což je dokument v souladu se Školským zákonem.
V naší mateřské škole respektujeme osobní svobodu a volnost dětí v rámci domluvených pravidel a hranic a současně se věnujeme naplňování individuálních potřeb každého z nich. Hlavní činností v MŠ je hra (tvořivá, pohybová, tanečním, didaktická,) a vzdělávání založené na prožitkovém a situačním učení. V rámci spontánních i řízených aktivit dbáme na zdravý a komplexní vývoj všech dětí, mimo jiné i na řečový rozvoj dětí ve spolupráci se školním logopedickým asistentem.
Pro děti s odkladem školní docházky máme vypracované plány individuální podpory, které vycházejí z písemných závěrů vyšetření dětí v pedagogicko-psychologické poradně, řídíme se jimi stanovenými podpůrnými opatřeními a podle nich s dětmi individuálně pracujeme. Současně věnujeme velkou pozornost vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Pro tyto děti máme v případě nutnosti zajištěnu přítomnost asistenta pedagoga.
S dětmi v průběhu školního roku slavíme a společně připravujeme širokou škálu aktivit pro děti i rodiče:
Naší prioritou je, aby se všichni v naší mateřské škole cítili dobře, spokojeně, jistě a bezpečně.
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 |
26
2
|
27 | 28 | 29 | 30 | 1 |