Naše mateřská škola je umístěna v budově sloužící k tomuto účelu od roku 1940.
Budova je jednopatrová, nachází se v klidné části obce a v minulosti prošla několika stavebními úpravami:
1. O hlavních prázdninách školního roku 2007/2008 prošla velkou rekonstrukcí, kdy se vybudovalo:
MŠ tak nabyla hezkého a čistého vzhledu.
2. V listopadu 2009 se postupně adaptovala venkovní část budovy:
3. O hlavních prázdninách školního roku 2017/2018 se v MŠ upravily podmínky i pro děti s tělesným postižením (vozíčkáře), přebudovalo se sociální zařízení pro II.třídu tak, aby pro ně bylo provozuschopné a plnily svůj účel. Dále se bezbariérově upravily i přechody mezi jednotlivými místnostmi a také hlavní vchod do MŠ.
Dvoutřídní Mateřská škola 1. Vrdy, Větrná 120, 285 71 Vrdy se od 1.8.2018 sloučila s dvoutřídní MŠ II. Školská 332, 285 71 Vrdy a obě tak tvoří 1 právní subjekt, který má 2 pracoviště a 4 třídy s celodenním provozem, do kterých lze podle hygienické kapacity umístit 100 detí.
Adresa ředitelství Mateřské školy 1. Vrdy = právního subjektu:
Pracoviště Mateřské školy 1. Vrdy :
Na pracovišti Větrná 120 probíha předškolní vzdělávání:
Každá třída má stanovenou hygienickou kapacitu na 25 dětí, celkem je 50 dětí na celé pracoviště. Abychom jim zajistili všestranné předškolní vzdělávání, pracujeme podle Školního vzdělávacího programu. Ten vychází z Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, což je dokument, který je v souladu se Školským zákonem.
Název našeho vzdělávacího programu je : ,,Mateřská škola plná pohody po celý rok " - už sám tento název vypovídá o tom, že naším cílem je, aby se děti cítily pohodově, spokojeně, šťastně, bezpečně, aby k nám chodily rády. Proto dbáme, aby měly z nabízených činností radost, těšily se z nich, aby se do nich se zájmem zapojovaly, prožívaly je, získávaly nové zkušenosti, vzdělávaly se a rozvíjely tak celou svou osobnost. Je důležité, co a jak prožívají, ať již ve vztahu k sobě samému nebo k ostatním vrstevníkům. S dětmi si nejen hrajeme, ale také pracujeme, tzn., cvičíme, zpíváme, malujeme, stříháme, tvoříme,"počítáme", čteme dětem pohádky, povídáme si, vedeme rozhovory o všem co nás obklopuje, co děti nového poznávají - naši společnost, přírodu apod., chodíme na procházky. Vytváříme jim podmínky pro individuální, skupinové, kolektivní i frontální činnosti s dostatečným prostorem k dokončení činnosti nebo k jejímu pozdějšímu pokračování - např. po odpočinku nebo po odpolední svačině před odchodem domů. Předškoláky vedeme více k pracovitosti a povinnosti - navykáme je postupně na náročnější a přesnější postupy provedení jejich činností, zvyšujeme také i tempo provedení. Samozřejmě přiměřeně s ohledem na jejich individuální potřeby tak, aby byly co nejlépe připravéné na vstup do 1. tř. základní školy.
S dětmi slavíme jejich svátky, narozeniny a společně s nimi připravujeme i tyto další aktivity:
- Mikulášskou nadílku, vánoční besídku, besídku ke Dni matek, Karneval, oslavujeme s nimi Den dětí na který vždy připravujeme bohatý program - děti příprava velice baví, těší se na jednotlivé akce po kterých jsou i náležitě odměněny.
- 1x v měsíci dětem nabízíme divadelní představení prostřednictvím divadelního souboru Ludmily Frištenské, v jejich pohádkách děti najdou pobavení, legraci, poučení, ale hlavně se u nich prohlubují základní vztahy k literatuře - k pohádkám, básničkám, písničkám, rozlišují dobro x zlo, učí se správnému chování. V rámci kladného vztahu k literatuře spolupracujeme i s místní knihovnou - navštěvujeme ji, děti jsou seznámeny s jejím prostředím, s knihami rúzných žánrů, jejich tvůrci apod. V rámci předškolního vzdělávání spolupracujeme i se základní školou, navštěvujeme místní podniky - např. Pekárnu, Poštu.....kdy se děti seznámí s daným prostředím, s prací jejich zaměstnanců apod.
- jezdíme na školní výlety
- velmi důležitá je pro nás spolupráces rodiči - nabízíme a uskutečňujeme společné akce - např. pečení vánočních perníčků, vycházky do přírody apod.
- na rozloučenou s mateřskou školou připravujeme pro předškoláky slavnostní rozloučení s programem
- zapojujeme se i do veřejného života v obci:
Velkou pozornost věnujeme také dětem se speciálně vzdělávacími potřebami. Spolupracujeme v tomto směru se školskými poradenskými zařízeními. Pro tyto děti můžeme zajistit přítomnost asistenta pedagoga. Neopomíjíme ani patřičnou pozornost dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí.
Ve vztahu mezi dětmi i jejich rodiči rozvíjíme a posilujeme vzájemnou důvěru, toleranci, ohleduplnost, zdvořilost, solidaritu a vzájemnou pomoc a podporu.
Třída Berušek má svou šatnu, umývárnu, třídu, hernu a ložnici.Třída Sluníček má svou šatnu, umývárnu, třídu a hernu, která je též využívána k odpolednímu odpočinku. Sklad na pomůcky je společný pro obě třídy. Strava je dovážena z jídelny ZŠ Vrdy.
Zahrada obklopující budovu školy je rozdělena na dvě části, lze ji využívat víceúčelově v průběhu celého roku.
V jedné části jsou umístěny hrací prvky, v druhé části jsou 2 pískoviště s dřevěným domečkem, který slouží k uskladnění venkovních hraček.
Za nepříznivého počasí podnikáme s dětmi vycházky do blízkého okolí, spojené s různorodými aktivitami.